Звіт про роботу

комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад

(ясла-садок) № 361 комбінованого типу Харківської міської ради»

у 2015/2016 навчальному році

Станом на 1 вересня 2015 року було сформовано мережу у складі 317 дітей, перевантаження закладу складає 43%. Забезпечено місцями на 1 вересня 2016 року 89 дітей, які внесені в список черги, в основному, це 2011, 2012, 2013, 2014 року народження.

Результати зарахування дітей на 2016/2017 навчальний рік

вікова категорія кількість прийнятих дітей діти, що потребують місце у закладі
від 1 до 2 років 3 8
від 2 до 3 років 39 46
від 3 до 4 років 36 13
від 4 до 5 років 9 1
від 5 до 6 (7) років 2 2

Діти, які не відвідують дитячу установу без поважних причин, відраховуються, а на їх місце зараховуються ті діти, які стоять в черзі, щоб отримати місце у закладі. Діє програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Вона передбачає обов’язкову дошкільну освіту дітей 5-ти річного віку та визначає завдання цієї освіти. Режим роботи груп закладу був 9-ти годинний (2 групи), 10,5 – годинний (2 групи) та 12-ти годинний (8 груп).

Медичне обслуговування здійснюється сестрою медичною старшою Гур’євою В.М. та сестрою медичною басейну Яровою Т.М., лікарем Стеценко В.П. Усі працівники своєчасно пройшли медичні огляди. Обслуговуючим персоналом заклад повністю укомплектований. У закладі були вакансії двох вихователів: з жовтня 2015 року у зв’язку із звільненням вихователя дітей групи раннього віку Іщук А.В. та з січня 2016 року Шабанової В.Ф. за власним бажанням . Згідно з планом роботи дошкільного закладу два вихователі пройшли курсову перепідготовку: Корзун С.Б., вихователь дітей 5 року життя та Гудим Н.С., вихователь дітей 4 року життя. Атестовано (чергова атестація) 2 педагоги: Корзун С.Б., вихователь, (підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст»), Спектор Н.М., вихователь ( встановлення кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії»). Наш дитячий садочок брав активну участь у районних заходах. Надруковано статтю вихователя-методиста Семікопенко В.О., «Управління інформаційною компетентністю педагогів» та статтю вихователя дітей 4 року життя Здорик В.А. «Організація контрольно-аналітичної діяльності в дошкільному навчальному закладі» у науковому збірнику Всеукраїнської конференції яка пройшла 26.04.2016 року в Харківському національному університеті імені Г.С.Сковороди.

З 2013/2014 навчального року заклад працює за програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та продовжив навчання та виховання дітей старшого дошкільного віку за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Цього року 74 вихованця нашого дошкільного закладу підуть до школи.

Результати психологічного обстеження

інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної та

соціально-психологічної готовності дітей старших груп

до навчання у школі наступні:

№ з/п Група Кількість дітей Високий рівень готовності Середній рівень готовності Низький рівень готовності
Кількість % Кількість % Кількість %
1. 5 25 20 80% 5 20% 0 0%
2. 7 22 21 96% 1 4% 0 0%
3. 11 21 18 85,7% 3 14,3% 0 0%
4. 12 18 15 77,7% 4 22,3% 0 0%

Показники готовності дітей до шкільного навчання наступні:

Рівень готовності %
Високий 84,8
Середній 15,2

Отримані результати досліджень дають змогу зробити висновок, що рівень шкільної зрілості дітей в основному відповідає нормі і оцінюється як задовільний. Більшість дітей успішно справилися із завданнями, що свідчить про достатній рівень сформованості у них найбільш важливих компонентів навчальної діяльності.

Головне завдання кожного дитячого закладу є фізкультурно-оздоровча робота з дітьми. Оволодіння дітьми основними рухами (ходьба, біг, стрибки, метання, повзання) аналізуються на початку та в кінці навчального року інструктором з фізичної культури. З результатами цього аналізу ми вас знайомили, розміщуючи їх в батьківських куточках кожної вікової групи. За результатами змагань з плавання 29 вихованців були нагороджені почесними грамотами (група № 6 - 12 дітей, група № 9 –26 дітей, група № 8 – 15 дітей, група № 11 – 9 дітей). Проведені змагання серед груп дітей старшого дошкільного віку показав, що діти досягли вагомих результатів у фізичному розвитку.

Порівняно з минулим навчальним роком знизився відсоток відвідування дітьми дошкільного закладу у групах № 2, 3, 6, 4, збільшився відсоток відвідування дітей у групах № 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12.

№ групи 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016
1 60 54 +55 57,6 47
2 64 59 -49 54,4 50
3 66 57 +62 58,2 52
4 62 52 +58 56,2 58
5 67 72 +76 66 63
6 73 71 -57 70,3 62
7 67 67 +77 68,2 63
8 74 75 -69 79,3 74
9 70 72 +74 81,6 75
10 74 66 +69 65,6 69
11 64 68 +75 71,3 61
12 60 54 +71 54,6 51
Загальний коефіцієнт 67 64 -61 60,2 60

Фактично відвідувало дошкільний заклад з вересня по травень минулого навчального року 74 % дітей, що на 3% більше, ніж в 2014/2015 навчальному році за цей період. Та для установи такий стан відвідування незадовільний. Аналізуючи причини такої ситуації, слід відмітити, що з 1 вересня 2015 року по 31 травня 2016 року були зареєстровані такі інфекційні захворювання:

випадки захворювань
2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016
ГЕК 1 1 5 3 3
Кір - 0 0 0 0
Скарлатина 1 1 0 0 0
Вітряна віспа 1 10 0 0 3
Менінгокок - 0 0 0 1
Мікоз 1 0 0 0 0
Сальманельоз - 0 0 0 0
Епідпаротіт - 0 0 1 0
Всього 4 12 5 4 7

Не зменшилася кількість захворювань на ГЕК порівняно з минулим роком за цей же період також зафіксовано 3 випадки.

За вищевказаний період кількість днів пропущених однією дитиною по хворобі становить :

№ групи 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016 Зростання, зниження, захворюванності
1 0.5 0,5 0,4 0,4 0,5 - 0.1
2 0.9 0,85 0,6 0,4 0,4 -0,2
3 0.5 0,5 0,2 0,3 0,3 -0,3
4 1.8 1,8 0,1 0,4 0,3 -1,7
5 0.3 0,3 0,2 0,4 0,3 -0,1
6 0.8 0,8 0,2 0,2 0,4 -0,6
7 0.5 0,5 0,2 0,4 0,4 -0,3
8 0.4 0,4 0,1 0,3 0,2 -0.3
9 0.5 0,45 0,2 0,4 0,3 -0,2
10 0.5 0,53 0,3 0,5 0,3 -0,2
11 0.1 0,15 0,2 0,3 0,3 +0,1
12 0.2 0,2 0,1 0,5 0,2 -0,1
Сере-дній пока-зник 0.6 0,57 0,5 0,44 0,3

Як ми бачимо показник захворюваності (кількість днів пропущено однією дитиною по хворобі з вересня 2015 року по травень 2016 року) особливо не не зменшується. Причин такого стану захворюваності дітей, як інфекційної так і застудної декілька: не систематично проводяться загартовуючі процедури у всіх групах, а особливо – вдома. Недостатня рухова активність дітей або її надмірність під час прогулянок як в дитячому садку так і вдома. Не виконуються вимоги щодо перебування дітей на свіжому повітрі (або збільшення, або зменшення). Тільки діти раннього віку узимку повинні знаходитися на вулиці до чотирьох годин. Порушуються умови ранкового прийому, коли дітей уже хворих або недолікованих приводять батьки у дитячий садок, запізнюються на ранкову гімнастику і не проводять її вдома.

Не всі діти, яким дозволено за станом здоров’я займатися плаванням, відвідували басейн. Недостатньо було організовано спортивних свят та розваг, не виконується розділ програми «Спортивні ігри та ігрові вправи»

із-за недостатньої кількості інвентарю до них. Не всі батьки розуміють доцільність та користь проведення ранкової гімнастики, загартовуючих процедур, оволодіння дітьми спортивними іграми. В багатьох випадках не докладають певних зусиль для їх організації.

Головним фактором у фізичному розвитку дітей є харчування. У закладі воно здійснювалось відповідно до Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про молоко та молочні продукти», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами) наказу Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 №667 «Про затвердження порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей в державних і комунальних дошкільних і інтернатних навчальних закладах», рішення 2 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 23.12.2015 № 14/15 «Про бюджет міста Харкова на 2016 рік», 42 сесії 6 скликання від 23.09.2015 № 2212/15 «Про внесення змін до комплексної програми розвитку освіти міста Харкова на 2011/2015 роки», 3 сесії 7 скликання від 13.01.2016 № 119/16 «Про внесення змін до комплексної програми розвитку освіти м Харкова на 2011/2017 роки», рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 20.01.2016 № 3 «Про організацію харчування учнів та вихованців навчальних закладів системи освіти м. Харкова у 2016 році», наказу Департаменту освіти Харківської міської ради від 22.01.2016 № 22 «Про організацію харчування учнів та вихованців навчальних закладів міста у 2016 році», наказу управління освіти адміністрації Фрунзенського району Харківської міської ради від 25.01.2016 № 27 «Про організацію учнів та вихованців навчальних закладів Фрунзенського району у 2016 році відповідно до затвердження грошових норм».

Його вартість становила починаючи з вересня по грудень 2015 року 15.00 гривень, з 04.01.2016 року по 31.05. 2016 року – 17,00 гривень (з урахуванням 6,80 грн-бюджетні кошти, 10,20 грн – батьківська плата). На літній оздоровчий період планується збільшити вартість харчування на 10%. Вартість харчування буде становити влітку 18,70 грн. (з розрахунку: 7,48 грн- бюджетні кошти та 11,22 грн-батьківська плата) та введеня другого сніданку, дітям буде видаватися сік.

Доречно зазначити, що в дошкільному закладі діти отримують пільгове харчування:

№ групи кількість дітей не платять за діагнозом
5 33 15
7 27 17
8 30 14
9 25 17
10 26 23
11 21 16

Діти, що тримують пільгове 50% харчування: це 14 дітей з багатодітних родин, 1 дитина-сирота.

У минулому навчальному році діти були забезпечені водою гарантованої якості «Роганською» за рахунок благодійної допомоги батьків.

Систематично адміністрацією та медичним персоналом здійснюється контроль за якістю приготування їжі та санітарно-гігієнічним станом харчоблоку.

Медичною сестрою ведеться накопичувальна відомість витрат продуктів харчування на одну дитину і на її аналізі проводиться корекція виконання натуральних норм продуктів харчування.

Аналіз показав, що за минулий навчальний рік середнє виконання щоденних норм продуктів харчування становить:

2014/2015 навчальний рік 2015/2016 навчальний рік
Ясла Сад Ясла Сад
М’ясні продукти 52 79 47 67
Рибні продукти 20 24
Яйця 0,25 0,5 0,25 0,5
Молоко 198 205 167 193
Сир кисломолочний 20 24 20 24
Сметана 5 10 4 5
Масло вершкове 12 20 11 20
Масло рослинне 5 8 5 7
Сир твердий 1 1 1 1
Овочі 114 115 95 119
Крупи 52 79 32 41
Борошно 18 23
Кондитерські вироби 0,25 0,5 - -
Соки - - 1 1
Фрукти - - - -
Сухофрукти 5 10 10 10


В середньому виконання натуральних норм продуктів харчування на одну дитину у 2015/2016 навчальному році становить 66%, що на 4% менше ніж у 2014/2015 навчальному році (70%). Це пов’язано з неузгодженістю грошових норм та норм харчування.

Підрахунки хімічного складу харчування показали, що за щоденної норми отримання білків, жирів і вуглеводів дітьми раннього та дошкільного віку фактично норми становлять:

2015/2016 навчальний рік
Норма Факт
ясла сад ясла сад
Білки 46,6 68.1 38,7 54
Вугле води 167,6 239,2 127 193
Жири 45,6 71,7 36 52
Калорійність 1267,2 1874,8 1030 1424,4

Отже, аналіз щоденних норм харчування та хімічний склад їжі показав, що ці показники знижено на жири, білки та вуглеводи. Калорійність їжі становила для дітей раннього віку – 1030 калорії, для дітей дошкільного віку – 1424,4 калорії.

Ступінь фізичного розвитку дітей за результатами антропометричних вимірювань становить – 11 дітей з надлишковою вагою та 16 дітей з відставанням у вазі.

Заклад забезпечений посудом. Посуд який стає непридатним до вжитку вчасно замінюється. Технологічне обладнання вчасно ремонтується.

Звернення громадян: 08.05.2016 року до закладу звернулася Мокроусова Валентина Володимирівна з питанням щодо надання характеристики на її онука Мокроусова Андрія. Валентині Володимирівні була надана характеристика з закладу, питання вирішено позитивно.

Робота з дітьми 5-го віку

Інформація про охоплення дітей 5- ти річного віку дошкільною освітою

Загальна кількість дітей 5-ти річного віку Кількість дітей 5-ти річного віку, які охоплені дошкільною освітою % охоплення дітей 5-ти річного віку дошкільною Кількість дітей 5-ти річного віку, які не охоплені дошкільною освітою %не охоплення дітей 5-ти річного віку дошкільною освітою Кількість дітей 5-ти річного віку, з числа не охоплених залучені до інших форм дошкільної освіти (вказати які)
Форма Кількість дітей Загальний % охоплення дітей д/о від загальної кількості дітей 5 років
У 2012 році 65 50 77% 15 23% Золота рибка гувернери 8 (12%) 7 (11%) 100%
У 2013 році 158 124 79% 34 21% інші форми 34 (21%) 100%
У 2014 році 125 121 97% 4 3% інші форми 4 (3%) 100%
У 2015 році 127 103 81% 24 19 інші форми 24 (18) 100%

Таким чином, збільшилась кількість дітей віком від 0 до 6 років, що мешкають на закріплених за ДНЗ територіях обслуговування до 550 дітей, на 1% збільшився % охоплення дітей дошкільною освітою та на 1% збільшився загальний % охоплення дітей дошкільною освітою і став 97%. Аналіз здійснення соціально-педагогічного патронату та роботи з дітьми 5-річного віку, які не відвідують дошкільний заклад показав, що 24 дитини, які не відвідують дошкільні заклади, були 100% охоплені іншими формами здобуття дітьми дошкільної освіти. Робота дошкільного заклад у цьому напрямки буде продовжена.

У дошкільному закладі розроблявся план роботи з неохопленими дітьми на базі дошкільного закладу (відвідування занять, розваг, свят, прогулянок). Проводилась роз’яснювальна робота серед батьків про необхідність відвідування дітьми дошкільних навчальних закладів, навчально-виховних комплексів усіх форм власності, груп короткотривалого перебування, підготовчих груп, розвивальних груп та інших форм здобуття дітьми дошкільної освіти. Проводяться консультації за темами: «Відвідування дошкільного закладу перед вступом до школи»; «Чи готова ваша дитина до школи?»; «Навчати граючись – досягти результатів». Організована тематична виставка «Батькам майбутніх першокласників». Поповнюються тематичні папки: «Чи готова дитина до навчання?» «Ми йдемо до школи».

Велика робота в минулому навчальному році була проведена з батьками вихованців. У 2015/2016 навчальному році адміністрація й педагогічний колектив приділяли увагу:

• формуванню тісного взаємозв'язку дошкільного закладу із сім'єю, вивченню особливостей спілкування у сім'ях з метою здійснення диференційованого підходу до кожного вихованця;

• проведенню оздоровчо-пропагандистської роботи з батьками;

• особистісній діагностиці дітей з вадами мовлення, дітей, які йдуть до школи, індивідуальному консультуванню батьків педагогами, психологом, логопедами, медиками з метою подолання труднощів і розв'язання проблем розвитку дітей.

Вихователі систематично поповнювали матеріал в батьківських куточках, давали поради і рекомендації з питань виховання і навчання дітей, приділяли належну увагу поширенню знань з безпеки життєдіяльності. Батьки разом з педагогами створювали належні умови для виховання і навчання дітей, поповнювали групи ігровим матеріалом, брали активну участь в ремонтних роботах. Вихователі пропонували батькам методичну літературу, статті і публікації періодичних видань про сімейне виховання та розвиток особистості дитини.

У групах проводились групові батьківські збори, консультації для батьків та працювала «Школа молодих батьків» за тематикою річного плану: «Значення режиму дня», «Організація раціонального харчування дитини», «Профілактика інфекційних захворювань», «Запобігання карієсу у дітей», «Обережно - ентеробіоз», «Показники психологічної готовності дитини до школи», «Організація літнього оздоровлення дітей вдома та в ДНЗ». Проводилась профілактична, роз’яснювальна робота з усіма категоріями батьків з питань формування особистості, захисту прав і гідності дитини, з питань підготовки старших дошкільників до школи. Вихователі постійно спілкувались з батьками щодо індивідуального розвитку своїх дітей. Широко використовували наочність: стенди, ширми з фотографіями, виставки дитячої творчості. Проводились тематичні виставки, конкурси робіт батьків та дітей, дні відкритих дверей, працював батьківський комітет.

Проблемами, які потребують вирішення в роботі з батьками виступають:

- Підвищення психолого-педагогічної культури батьків;

- Індивідуальний підхід до роботи з сім’ями вихованців в ДНЗ;

- Пропаганда дошкільної освіти в соціумі;

- Урахування вікових особливостей характеру батьків;

- Всебічне вивчення багатоаспектної специфіки кожної сім’ї.

У яслах-садку вихователями всіх вікових груп проводилась робота з сім'єю відповідно до умов життя, складу сім'ї, психологічного клімату. Мали місце тематичні консультації, бесіди, групові батьківські збори. У дошкільному закладі постійно поповнювалась база нормативно-правових документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони прав дитинства, оформлено стенд для дітей і батьків на тему: «Права наших дітей» (на основі статей Конвенції ООН про права дитини). В батьківських куточках були розміщені інформаційні матеріали по правовому вихованню; проводились бесіди, консультації з батьками з питань правового виховання. На батьківських зборах розглядались питання щодо правового виховання та захисту прав дитини, проводились консультації щодо роз'яснення батькам та особам, що їх замінюють, норм сучасного законодавства щодо захисту прав дитинства.

В період з 01.09.2015 року по 31.05.2016 року благодійні внески склали 50733,00 грн., було витрачено 18461,00 грн., залишок на 31.05.2016 року складає 32272,00 грн. Завдяки благодійній допомозі батьків в дошкільному закладі було забезпечено функціонування всіх систем та підрозділів. Також частково забезпечено зміцнення матеріально-технічної, навчальної, оздоровчої, корекційної, спортивної бази закладу. Придбано господарчі товари на суму 3548,62 грн., лікарські засоби та дезінфікуючі засоби на суму 1820,93 грн. в тому числі було придбано лікарські трави для приготування відварів для дітей, канцтовари на суму 3218,19 грн., будматеріали на суму 16880,80 грн., здійснено підписку на суму 425,55 грн., методична література на суму 1618,00, виконано робіт на суму 32972,984грн. (заміна сантехніки на суму 4504,40 грн., повірка вагів на суму 263,48 грн..), вивезено сміття на суму 3200,00 грн., оплачено за охорону ДНЗ 2754,00 грн., закуплено води гарантованої якості для пиття на суму 2268,00 грн., куплені посібники на суму 768,00 грн., заправка та ремонт катріджів на суму 11300, грн., інтернет послуги на суму 203, 65 грн., послуги юриста на суму 300.00, грн ремонт електром’ясорубки на суму 1050,00 грн, встановлення лічильників холодної та гарячої води на суму 3243,00 грн., ремонт електрокотла на суму 290,70 грн., придбано посуду на суму 1382,00 грн та інше.

В період з 01.09.2015 року по 31.05.2016 року благодійні внески для групових приміщень склали 63258,05 грн ., було витрачено:

група №1 – гардина-3 шт на суму 832,50 грн;

група №3 – гардина-2 шт на суму 1000,00 грн.,шафа для посібників-1 шт- 2200,00 грн;

група №5 – гардина-4 шт на суму 1200,00 грн., шафа для посібників-1шт-883,75 грн., куточок для творчості-1 шт (стіл + 2 стільці) на суму 880, 00 грн., стелаж для іграшок 1 шт- на суму 770,00 грн.;

група №6 –шафа для посібників-1шт- на суму 1101,95 грн., шафа для методичного матеріалу 2 шт на суму 3010,80 грн.;

група №8-дошка магнітна 1 шт на суму 778,05 грн., посуд на суму 1000, 00 грн., килим 1 шт на суму 1450,00 грн, гардина 5 шт на суму 1600,00 гнр.;

група №9- шафа для книг та телевізору – 1 шт на суму 1080,00 грн;

група № 10 – капітальний ремонт парто мийки – на суму 5800,00 грн;

група № 11- лінолеум для роздягальні на суму 2444,00 грн;

група № 12 ковролін на суму 2040,00грн., шафа для посібників-2шт на суму 1837,00 грн., шафа для одягу – 1 шт на суму 1300,00 грн;

у групових кімнатах замінено вікна на металопластикові 12 шт на суму 37800,00 грн.

На літній період планується відремонтувати покрівлю, ремонт дитячих пісочниць, ремонт групової та спальної кімнати групи № 5, ремонт групової та спальної кімнати групи № 2, капітальний ремонт групової кімнати № 4, пофарбувати 15 секцій огорожі, здійснити поточний ремонт цоколю та відмостки, підготувати до опалювального сезону систему опалення, здійснити повірку лічильника опалювання та гарячою води.

Звіт про роботу

комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

№ 361 комбінованого типу Харківської міської ради»

у 2014/2015 навчальному році

(доповідь вихователя-методиста В.О. Семікопенко на проведенні загальних зборів у дошкільному навчальному закладі 30.07.2015 року)

Станом на 1 вересня 2014 року було сформовано мережу у складі 308 дітей, перевантаження закладу складає 40%. Забезпечено місцями на 1 вересня 2014 року 52 дитини, які внесені в список черги, в основному, це 2010, 2011, 2012 року народження.

Результати зарахування дітей на 2015/2016 навчальний рік

вікова категорія

кількість прийнятих дітей

діти, що потребують місце у закладі

від 1 до 2 років

1

-

від 2 до 3 років

37

17

від 3 до 4 років

30

2

від 4 до 5 років

2

3

від 5 до 6 (7) років

1

7

Діти, які не відвідують дитячу установу без поважних причин, відраховуються, а на їх місце зараховуються ті діти, які стоять в черзі, щоб отримати місце у закладі. Діє програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Вона передбачає обов’язкову дошкільну освіту дітей 5-ти річного віку та визначає завдання цієї освіти. Режим роботи груп закладу був 9-ти годинний (2 групи), 10,5 – годинний (2 групи) та 12-ти годинний (8 груп).

Медичне обслуговування здійснюється сестрою медичною старшою Гур’євою В.М. та сестрою медичною басейну Яровою Т.М., лікарем Стеценко В.П. Усі працівники своєчасно пройшли медичні огляди. Обслуговуючим персоналом заклад повністю укомплектований. У закладі були вакансії двох вихователів: з жовтня 2014 року у зв’язку із виходом на пенсію за вислугою років Воробйової З.П., з січня 2015 року- звільнення Спектор Н.М. за власним бажанням . Згідно з планом роботи дошкільного закладу три вихователі пройшли курсову перепідготовку: Семікопенко В.О., вихователь, Орлова В.В., учитель-логопед, Маслова О.В., музичний керівник, та атестовано 3 педагоги: Орлова В.В., учитель-логопед, (підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії») Маслова О.В., музичний керівник, (підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»), Кобзіна О.П., вихователь (підтвердження педагогічного звання «вихователь-методист»). Наш дитячий садочок брав активну участь у районних заходах. За участь у ХХІІ обласній виставці-ярмарку педагогічних ідей та технологій була нагороджена дипломом ІІ ступеня Мослова О.В., музичний керівник.

З 2013/2014 навчального року заклад працює за програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та продовжив навчання та виховання дітей старшого дошкільного віку за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Цього року 74 вихованця нашого дошкільного закладу підуть до школи.

Результати психологічного обстеження

інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної та

соціально-психологічної готовності дітей старших груп

до навчання у школі наступні:

№ з/п

Група

Кількість дітей

Високий рівень готовності

Середній рівень готовності

Низький рівень готовності

Кількість

%

Кількість

%

Кількість

%

1.

5

25

20

80%

5

20%

0

0%

2.

7

22

21

96%

1

4%

0

0%

3.

11

21

18

85,7%

3

14,3%

0

0%

4.

12

18

15

77,7%

4

22,3%

0

0%

Показники готовності дітей до шкільного навчання наступні:

Рівень готовності

%

Високий

84,8

Середній

15,2

Отримані результати досліджень дають змогу зробити висновок, що рівень шкільної зрілості дітей в основному відповідає нормі і оцінюється як задовільний. Більшість дітей успішно справилися із завданнями, що свідчить про достатній рівень сформованості у них найбільш важливих компонентів навчальної діяльності.

Головне завдання кожного дитячого закладу є фізкультурно-оздоровча робота з дітьми. Оволодіння дітьми основними рухами (ходьба, біг, стрибки, метання, повзання) аналізуються на початку та в кінці навчального року інструктором з фізичної культури. З результатами цього аналізу ми вас знайомили, розміщуючи їх в батьківських куточках кожної вікової групи. За результатами змагань з плавання 29 вихованців були нагороджені почесними грамотами (група № 4 - 12 дітей, група № 3 – 9 дітей, група № 10 – 5 дітей, група № 11 – 9 дітей). Проведені змагання серед груп дітей старшого дошкільного віку показав, що діти досягли вагомих результатів у фізичному розвитку.

Порівняно з минулим навчальним роком знизився відсоток відвідування дітьми дошкільного закладу у групах № 2, 3, 6, 4, збільшився відсоток відвідування дітей у групах № 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12.

№ групи

2009/2010

2011/2012

2012/2013

2013/2014

2014/2015

1

57,6

60

54

+55

57,6

2

54,4

64

59

-49

54,4

3

58,2

66

57

+62

58,2

4

61,2

62

52

+58

56,2

5

66

67

72

+76

66

6

70,3

73

71

-57

70,3

7

68,2

67

67

+77

68,2

8

79,3

74

75

-69

79,3

9

81,6

70

72

+74

81,6

10

65,6

74

66

+69

65,6

11

71,3

64

68

+75

71,3

12

65,6

60

54

+71

54,6

Загаль-ний коефіці-єнт

66,6

67

64

-61

60,2

Фактично відвідувало дошкільний заклад з вересня по травень минулого навчального року 74 % дітей, що на 3% більше, ніж в 2013/2014 навчальному році за цей період. Та для установи такий стан відвідування незадовільний. Аналізуючи причини такої ситуації, слід відмітити, що з 1 вересня 2014 року по 31 травня 2015 року були зареєстровані такі інфекційні захворювання:

випадки захворювань

2010/2011

2011/2012

2012/2013

2013/2014

2014/2015

ГЕК

7

1

1

5

3

Кір

0

-

0

0

0

Скарлатина

2

1

1

0

0

Вітряна віспа

0

1

10

0

0

Менінгокок

0

-

0

0

0

Мікоз

0

1

0

0

0

Сальманельоз

0

-

0

0

0

Епідпаротіт

0

-

0

0

1

Всього

9

4

12

5

4

Зменшилася кількість захворювань на ГЕК порівняно з минулим роком за цей же період на 2 випадки.

За вищевказаний період кількість днів пропущених однією дитиною по хворобі становить :

№ групи

2010-2011

2011/2012

2012/2013

2013/2014

2014/2015

Зростання,

зниження,

захворюванності

1

0.8

0.5

0,5

0,4

0,4

- 0.1

2

0.85

0.9

0,85

0,6

0,4

-0,2

3

0.5

0.5

0,5

0,2

0,3

-0,3

4

0.7

1.8

1,8

0,1

0,4

-1,7

5

0.3

0.3

0,3

0,2

0,4

-0,1

6

0.8

0.8

0,8

0,2

0,2

-0,6

7

0.3

0.5

0,5

0,2

0,4

-0,3

8

0.7

0.4

0,4

0,1

0,3

-0.3

9

0.5

0.5

0,45

0,2

0,4

-0,2

10

0.5

0.5

0,53

0,3

0,5

-0,2

11

0.4

0.1

0,15

0,2

0,3

+0,1

12

0.5

0.2

0,2

0,1

0,5

-0,1

Сере-дній пока-зник

0.57

0.6

0,57

0,5

0,44

Як ми бачимо показник захворюваності (кількість днів пропущено однією дитиною по хворобі з вересня 2014 року по травень 2015 року) особливо не не зменшується. Причин такого стану захворюваності дітей, як інфекційної так і застудної декілька: не систематично проводяться загартовуючі процедури у всіх групах, а особливо – вдома. Недостатня рухова активність дітей або її надмірність під час прогулянок як в дитячому садку так і вдома. Не виконуються вимоги щодо перебування дітей на свіжому повітрі (або збільшення, або зменшення). Тільки діти раннього віку узимку повинні знаходитися на вулиці до чотирьох годин. Порушуються умови ранкового прийому, коли дітей уже хворих або недолікованих приводять батьки у дитячий садок, запізнюються на ранкову гімнастику і не проводять її вдома.

Не всі діти, яким дозволено за станом здоров’я займатися плаванням, відвідували басейн. Недостатньо було організовано спортивних свят та розваг, не виконується розділ програми «Спортивні ігри та ігрові вправи»

із-за недостатньої кількості інвентарю до них. Не всі батьки розуміють доцільність та користь проведення ранкової гімнастики, загартовуючих процедур, оволодіння дітьми спортивними іграми. В багатьох випадках не докладають певних зусиль для їх організації.

Головним фактором у фізичному розвитку дітей є харчування. У закладі воно здійснювалось відповідно до Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про молоко та молочні продукти», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», відповідно до рішень 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16.01.2011 № 495/11 «Про затвердження міської Програми «Дитяче харчування» на 2012/2015 роки», 36 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 21.01.2015 № 17954/15 «Про бюджет міста Харкова на 2015 рік», 37 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 22.01.2015 № 1806/15 «Про затвердження кошторису видатків на виконання міських освітніх програм за рахунок коштів міського бюджету м. Харкова на 2015 рік», рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 04.02.2015 № 23 «Про організацію харчування учнів та вихованців навчальних закладів системи освіти м. Харкова у 2015 році», наказу Департаменту освіти Харківської міської ради від 05.02.2015 № 22 «Про організацію харчування учнів та вихованців закладів міста у 2015 році», наказу управління освіти адміністрації Фрунзенського району Харківської міської ради від 05.01.2015 № 5 «Про організацію харчування учнів та вихованців навчальних закладів Фрунзенського району на період до прийняття бюджету міста Харкова на 2015 ріку».

Його вартість становила починаючи з вересня по грудень 2014 року 10.00 гривень, з 02.02.2015 року по 31.05. 2015 року – 13,00 гривень (з урахуванням 5.20 грн-бюджетні кошти, 7.80 грн – батьківська плата). На літній оздоровчий період планується збільшити вартість харчування на 10%. Вартість харчування буде становити влітку 13,36 грн. (з розрахунку: 5.20 грн- бюджетні кошти та 8.58 грн-батьківська плата) та введеня другого сніданку, дітям буде видаватися сік.

У минулому навчальному році діти були забезпечені водою гарантованої якості «Роганською» за рахунок благодійної допомоги батьків.

Систематично адміністрацією та медичним персоналом здійснюється контроль за якістю приготування їжі та санітарно-гігієнічним станом харчоблоку.

Медичною сестрою ведеться накопичувальна відомість витрат продуктів харчування на одну дитину і на її аналізі проводиться корекція виконання натуральних норм продуктів харчування.

Аналіз показав, що за минулий навчальний рік середнє виконання щоденних норм продуктів харчування становить:

2013/2014

навчальний рік

2014/2015

навчальний рік

Ясла

Сад

Ясла

Сад

М’ясні продукти

51

71

52

79

Рибні продукти

15

18

Яйця

0,25

0,5

0,25

0,5

Молоко

226

240

198

205

Сир кисломолочний

18

21

20

24

Сметана

6

8

5

10

Масло вершкове

11

20

12

20

Масло рослинне

5

7

5

8

Сир твердий

-

-

1

1

Овочі

122

154

114

115

Крупи

40

49

32

44

Борошно

19

23

20

26

Кондитерські вироби

4

5

-

-

Соки

2

2

-

-

Фрукти

-

-

-

-

Сухофрукти

10

10

10

10


В середньому виконання натуральних норм продуктів харчування на одну дитину у 2014/2015 навчальному році становить 70%, що на 4% більше ніж у 2013/2014 навчальному році (66%). Це пов’язано з неузгодженістю грошових норм та норм харчування.

Підрахунки хімічного складу харчування показали, що за щоденної норми отримання білків, жирів і вуглеводів дітьми раннього та дошкільного віку фактично норми становлять:

2013/2014 навчальний рік

Норма

Факт

ясла

сад

ясла

сад

Білки

46,6

68.1

49

66

Вугле

води

167,6

239,2

172

200

Жири

45,6

71,7

41

52

Калорійність

1267,2

1874,8

1265,8

1671

Отже, аналіз щоденних норм харчування та хімічний склад їжі показав, що ці показники знижено на жири, білки та вуглеводи. Калорійність їжі становила для дітей раннього віку – 1265,8 калорії, для дітей дошкільного віку – 1671 калорії.

Ступінь фізичного розвитку дітей за результатами антропометричних вимірювань становить – 9 дітей з надлишковою вагою та 4 дітей з відставанням у вазі.

Заклад забезпечений посудом. Посуд який стає непридатним до вжитку вчасно замінюється. Технологічне обладнання вчасно ремонтується.

Звернення громадян: 27.05.2015 року до закладу звернулася Гільмільярова Олена Олексіївна з питанням щодо раціонального використання батьківських внесків. Олені Олексіївні був наданий звіт щодо витрат коштів та вся необхідна документація, питання вирішено позитивно.

Робота з дітьми 5-го віку

Інформація про охоплення дітей 5- ти річного віку дошкільною освітою

Загальна кількість дітей 5-ти річного віку

Кількість дітей 5-ти річного віку, які охоплені дошкільною освітою

% охоплення дітей 5-ти річного віку дошкільною

Кількість дітей 5-ти річного віку, які не охоплені дошкільною освітою

%не охоплення дітей 5-ти річного віку дошкільною освітою

Кількість дітей 5-ти річного віку, з числа не охоплених залучені до інших форм дошкільної освіти (вказати які)

Форма

Кількість дітей

Загальний % охоплення дітей д/о від загальної кількості дітей 5 років

У 2011 році

65

50

77%

15

23%

Золота рибка

гувернери

8 (12%)

7 (11%)

100%

У 2012 році

158

124

79%

34

21%

інші форми

34 (21%)

100%

У 2013 році

125

121

97%

4

3%

інші форми

4 (3%)

100%

У 2014 році

127

103

81%

24

19

інші форми

24 (18)

100%

Таким чином, збільшилась кількість дітей віком від 0 до 6 років, що мешкають на закріплених за ДНЗ територіях обслуговування до 550 дітей, на 1% збільшився % охоплення дітей дошкільною освітою та на 1% збільшився загальний % охоплення дітей дошкільною освітою і став 97%. Аналіз здійснення соціально-педагогічного патронату та роботи з дітьми 5-річного віку, які не відвідують дошкільний заклад показав, що 24 дитини, які не відвідують дошкільні заклади, були 100% охоплені іншими формами здобуття дітьми дошкільної освіти. Робота дошкільного заклад у цьому напрямки буде продовжена.

У дошкільному закладі розроблявся план роботи з неохопленими дітьми на базі дошкільного закладу (відвідування занять, розваг, свят, прогулянок). Проводилась роз’яснювальна робота серед батьків про необхідність відвідування дітьми дошкільних навчальних закладів, навчально-виховних комплексів усіх форм власності, груп короткотривалого перебування, підготовчих груп, розвивальних груп та інших форм здобуття дітьми дошкільної освіти. Проводяться консультації за темами: «Відвідування дошкільного закладу перед вступом до школи»; «Чи готова ваша дитина до школи?»; «Навчати граючись – досягти результатів». Організована тематична виставка «Батькам майбутніх першокласників». Поповнюються тематичні папки: «Чи готова дитина до навчання?» «Ми йдемо до школи».

Велика робота в минулому навчальному році була проведена з батьками вихованців. У 2014/2015 навчальному році адміністрація й педагогічний колектив приділяли увагу:

• формуванню тісного взаємозв'язку дошкільного закладу із сім'єю, вивченню особливостей спілкування у сім'ях з метою здійснення диференційованого підходу до кожного вихованця;

• проведенню оздоровчо-пропагандистської роботи з батьками;

• особистісній діагностиці дітей з вадами мовлення, дітей, які йдуть до школи, індивідуальному консультуванню батьків педагогами, психологом, логопедами, медиками з метою подолання труднощів і розв'язання проблем розвитку дітей.

Вихователі систематично поповнювали матеріал в батьківських куточках, давали поради і рекомендації з питань виховання і навчання дітей, приділяли належну увагу поширенню знань з безпеки життєдіяльності. Батьки разом з педагогами створювали належні умови для виховання і навчання дітей, поповнювали групи ігровим матеріалом, брали активну участь в ремонтних роботах. Вихователі пропонували батькам методичну літературу, статті і публікації періодичних видань про сімейне виховання та розвиток особистості дитини.

У групах проводились групові батьківські збори, консультації для батьків та працювала «Школа молодих батьків» за тематикою річного плану: «Значення режиму дня», «Організація раціонального харчування дитини», «Профілактика інфекційних захворювань», «Запобігання карієсу у дітей», «Обережно - ентеробіоз», «Показники психологічної готовності дитини до школи», «Організація літнього оздоровлення дітей вдома та в ДНЗ». Проводилась профілактична, роз’яснювальна робота з усіма категоріями батьків з питань формування особистості, захисту прав і гідності дитини, з питань підготовки старших дошкільників до школи. Вихователі постійно спілкувались з батьками щодо індивідуального розвитку своїх дітей. Широко використовували наочність: стенди, ширми з фотографіями, виставки дитячої творчості. Проводились тематичні виставки, конкурси робіт батьків та дітей, дні відкритих дверей, працював батьківський комітет.

Проблемами, які потребують вирішення в роботі з батьками виступають:

- Підвищення психолого-педагогічної культури батьків;

- Індивідуальний підхід до роботи з сім’ями вихованців в ДНЗ;

- Пропаганда дошкільної освіти в соціумі;

- Урахування вікових особливостей характеру батьків;

- Всебічне вивчення багатоаспектної специфіки кожної сім’ї.

У яслах-садку вихователями всіх вікових груп проводилась робота з сім'єю відповідно до умов життя, складу сім'ї, психологічного клімату. Мали місце тематичні консультації, бесіди, групові батьківські збори. У дошкільному закладі постійно поповнювалась база нормативно-правових документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони прав дитинства, оформлено стенд для дітей і батьків на тему: «Права наших дітей» (на основі статей Конвенції ООН про права дитини). В батьківських куточках були розміщені інформаційні матеріали по правовому вихованню; проводились бесіди, консультації з батьками з питань правового виховання. На батьківських зборах розглядались питання щодо правового виховання та захисту прав дитини, проводились консультації щодо роз'яснення батькам та особам, що їх замінюють, норм сучасного законодавства щодо захисту прав дитинства.

В період з 01.09.2014 року по 31.05.2015 року благодійні внески склали 97148,00 грн., було витрачено 92,898,00 грн., залишок на 31.05.2015 року складає 5585,00 грн. Завдяки благодійній допомозі батьків в дошкільному закладі було забезпечено функціонування всіх систем та підрозділів. Також частково забезпечено зміцнення матеріально-технічної, навчальної, оздоровчої, корекційної, спортивної бази закладу. Придбано господарчі товари на суму 58686,53 грн., лікарські засоби та дезінфікуючі засоби на суму 1313,93 грн. в тому числі було придбано лікарські трави для приготування відварів для дітей, канцтовари на суму 4837,99 грн., будматеріали на суму 11700,50 грн., здійснено підписку на суму 425,55 грн., виконано робіт на суму 20448,90 грн. (заміна сантехніки на суму 2385,50 грн., повірка вагів на суму 263,48 грн., виконання ремонтних робіт у басейні 3000,00 грн., ремонт центрифуги на суму 800,00 грн., ремонт котла для нагрівання води на суму 250,00 грн., транспортні витрати на суму 13750,00 грн., виготовлення енерго та водного паспортів та інше.), вивезено сміття на суму 3550,00 грн., оплачено за охорону ДНЗ 2754,00 грн., закуплено води гарантованої якості для пиття на суму 1754,00 грн., куплені посібники на суму 768,00 грн., заправка та ремонт катріджів на суму 1540, грн., інтернет послуги на суму 203, 65 грн., послуги юриста на суму 300.00 та інше.

На літній період планується відремонтувати покрівлю, роздягальню басейну, здійснити капітальний ремонт стелі музичної зали, придбати та встановити 18 світильників, замінити 7 вікон на металопластикові, устаткувати відкоси, виготовити малі форми (альтанки), здійснити поточний ремонт 12-ти групових кімнат та поточний ремонт харчоблоку, здійснити поточний ремонт стелі групових кімнат № 1,2, 6, ремонт павільонів груп № 3,6,11, пофарбувати 15 секцій огорожі, здійснити поточний ремонт цоколю та відмостки, підготувати до опалювального сезону систему опалення, здійснити повірку лічильника опалювання та гарячої води.

Здійснено ремонт стелі музичної зали на суму 288266.00 грн..

Кiлькiсть переглядiв: 22