Нове в Законі України “Про дошкільну освіту”:

– “дошкільний навчальний заклад” змінено на “заклад дошкільної освіти”, “навчально-виховний процес” на “освітній процес”;
– посада керівника — “директор”;
– дітей приймають в заклад з одного року;
– річний план роботи не погоджують з управлінням освіти;
– режим роботи закладу не погоджують з відповідним органом управління освітою та відповідним органом управління охорони здоров’я;
-педнавантаження вихователя інклюзивної групи – 25 годин, асистента вихователя – 36 годин, практичного психолога у закладі з інклюзивними групами – 20 годин; керівника гуртка- 18 годин.
І не лише це…

Джерелоhttp://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2628-14

Зміни уЗаконі України “Про дошкільну освіту”

(Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 49, ст. 259 із наступними змінами):

Устатті 4:

назву викласти в такій редакції:

  • “Стаття 4.Дошкільна освіта. Базові етапи становлення особистості дитини”;
  • вабзаці другомучастини другої слово “різнобічного” замінити словом “всебічного”;

частинитретюічетвертувикласти в такій редакції:

  • “3. Базовими етапами фізичного, психічного та соціального становлення особистості дитини є вік немовляти, ранній вік, передшкільний вік.
  1. Вікова періодизація:
  • немовлята (до одного року);
  • ранній вік (від одного до трьох років);
  • передшкільний вік (від трьох до шести (семи) років):
  • молодший дошкільний вік (від трьох до чотирьох років);
  • середній дошкільний вік (від чотирьох до п’яти років);
  • старший дошкільний вік (від п’яти до шести (семи) років)”;

устатті 6:

  • абзац сьомий доповнити словами “у державних і комунальних закладах дошкільної освіти”;

доповнити абзацом одинадцятим такого змісту:

  • “інші принципи, визначені Законом України “Про освіту”;

частину п’ятустатті 9 викласти в такій редакції:

“5. Діти можуть здобувати дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють:

  • у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності;
  • у структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів освіти;
  • у сім’ї – за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;
  • за допомогою фізичних осіб, які мають педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, у тому числі які провадять незалежну професійну діяльність;
  • за допомогою фізичних осіб – підприємців, основним видом діяльності яких є освітня діяльність”;

устатті 11:

частину другупісля абзацу восьмого доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:

  • “планує свою діяльність та формує стратегію розвитку закладу;
  • формує освітню програму закладу;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • відповідно до установчих документів утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи (відділення, групи)”.

У зв’язку з цим абзаци дев’ятий і десятий вважати відповідно абзацами тринадцятим і чотирнадцятим;

участині третійслова “Дошкільний навчальний заклад, заснований на приватній формі власності” замінити словами “Заклад дошкільної освіти”;

вабзаці першомучастини четвертої слова “за погодженням з відповідними органами управління освітою та відповідними органами управління охорони здоров’я” виключити;

частину п’ятувиключити;

абзац другийчастини шостої викласти в такій редакції:

  • “У приватних закладах дошкільної освіти та закладах дошкільної освіти, заснованих релігійними організаціями, статути яких зареєстровані в установленому законодавством порядку, допускається діяльність відповідних релігійних організацій”;

устатті 12:

участині першій:

  • в абзацахдругомуітретьомуслова “двох місяців” замінити словом “одного”;
  • в абзаці п’ятому слова “дітей віком від двох до семи (восьми) років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації” замінити словами “дітей з особливими освітніми потребами віком від двох до семи (восьми) років”;
  • в абзаці шостому слова “з вадами фізичного та (або) розумового розвитку” замінити словами “з фізичними та (або) інтелектуальними порушеннями”;
  • в абзаці дев’ятому слова “від двох місяців до шести (семи) років” замінити словами “від одного до шести (семи, восьми) років”, а після слів “компенсуючого типу” доповнити словом “інклюзивні”;

абзациперший,третійічетвертийчастини третьої викласти в такій редакції:

  • “3. Для задоволення освітніх потреб громадян заклад дошкільної освіти може входити до складу об’єднання з іншими закладами освіти”;
  • “Діти з особливими освітніми потребами можуть перебувати до семи (восьми) років у спеціальних закладах дошкільної освіти (групах) та інклюзивних групах закладів дошкільної освіти.

Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційної та лікувально-відновлювальної роботи при спеціальних школах (школах-інтернатах), санаторних школах (школах-інтернатах), навчально-реабілітаційних центрах можуть створюватися їхні структурні підрозділи – дошкільні групи”;

статтю 13викласти в такій редакції:

“Стаття 13.Установчі документи суб’єктів освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти

  1. Заклад дошкільної освіти діє на підставі статуту.

Фізична особа – підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності яких є освітня діяльність, діють на підставі власних положень про них.

  1. Установчі документи розробляються відповідно доКонституції України, Закону України “Про освіту”, цього Закону, положення про заклади дошкільної освіти, що затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, інших нормативно-правових актів”;

устатті 14:

  • участині першійслова “сімейними, родинними” виключити;

частину другупісля абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:

  • “в інклюзивних групах – до 15 осіб (з них не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами)”.

У зв’язку з цим абзаци восьмий і дев’ятий вважати відповідно абзацами дев’ятим і десятим;

в абзаці дев’ятому слово “дітьми” виключити;

частину третювикласти в такій редакції:

  • “3. Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних та комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до приватних і корпоративних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти визначається засновником (засновниками)”;

устатті 15:

назву тачастину першувикласти в такій редакції:

  • “Стаття 15.Статус закладу дошкільної освіти та інших суб’єктів освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти
  • Заклад дошкільної освіти є юридичною особою.
  • Форма власності закладу дошкільної освіти визначається відповідно до законодавства. Заклади дошкільної освіти можуть бути засновані на засадах державно-приватного партнерства (корпоративний заклад дошкільної освіти)”;

доповнити частинами п’ятою і шостою такого змісту:

  • “5. Статус корпоративного має заклад дошкільної освіти, заснований кількома суб’єктами різних форм власності на засадах державно-приватного партнерства, особливості управління яким визначаються засновницьким договором та статутом.
  • Права та обов’язки закладу дошкільної освіти, передбачені Законом України “Про освіту”, цим та іншими законами, мають також фізична особа – підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності яких є освітня діяльність у сфері дошкільної освіти”;

статтю 16викласти в такій редакції:

“Стаття 16.Утворення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу дошкільної освіти

  1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності приймає його засновник (засновники).

Засновником закладу дошкільної освіти може бути орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа (зокрема релігійна організація, статут (положення) якої зареєстровано у встановленому законодавством порядку), рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад дошкільної освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов’язків засновника.

  1. Заклади дошкільної освіти утворюються з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх, духовних і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням вимог санітарного законодавства.
  2. Вивільнені приміщення ліквідованих державних та комунальних закладів дошкільної освіти використовуються виключно для роботи з дітьми.

Майно, яке є державною або комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно для роботи з дітьми.

  1. Заклади дошкільної освіти можуть бути передані засновниками у комунальну чи державну власність відповідно до законодавства”;

устатті 18:

абзаци другий і четвертий викласти в такій редакції:

  • “створення умов для здобуття дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти”;
  • “ліцензування освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти відповідно до законодавства”;
  • абзац п’ятий виключити;

устатті 19:

участині першій:

  • абзац третій виключити;

абзац одинадцятий викласти в такій редакції:

  • “розробляє та затверджує примірні переліки матеріально-технічного оснащення закладів дошкільної освіти, ігрового, навчально-дидактичного обладнання”;

участині другій:

абзац другий викласти в такій редакції:

  • “забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти”;
  • абзац третій виключити;

абзац четвертий викласти в такій редакції:

  • “виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території”;
  • в абзаці шостому слово “громадянами” замінити словами “дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами”;
  • в абзаці восьмому слова “державних і” виключити;

абзац дев’ятий викласти в такій редакції:

  • “створюють умови для розвитку закладів дошкільної освіти усіх форм власності”;

статті 20,21,22і23викласти в такій редакції:

“Стаття 20.Управління та громадське самоврядування закладу дошкільної освіти

  1. Керівництво закладом дошкільної освіти здійснює його директор.
  2. Колегіальним постійно діючим органом управління закладом дошкільної освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються установчими документами цього закладу. Педагогічна рада створюється в усіх закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності за наявності не менше трьох педагогічних працівників.

До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.

Головою педагогічної ради закладу дошкільної освіти є його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:

  • схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
  • визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
  • затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
  • затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • визначає шляхи співпраці дошкільного навчального закладу з сім’єю;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

  1. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:
  • органи самоврядування працівників закладу освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу дошкільної освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу дошкільної освіти.

Загальні збори (конференція) заслуховують звіти керівника закладу дошкільної освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.

Стаття 21.Державний нагляд (контроль) у сфері дошкільної освіти

  1. Державний нагляд (контроль) у сфері дошкільної освіти здійснюється відповідно доЗакону України “Про освіту”;

“Стаття 22.Базовий компонент дошкільної освіти

  1. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають

(компетентності дитини;

  • виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
  • утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
  • розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
  1. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти та затверджується його керівником.
  2. Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.
  3. Кожна освітня програма має передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
  4. На основі освітньої програми заклад дошкільної освіти складає та затверджує план роботи, що конкретизує організацію освітнього процесу.
  5. Запровадження експериментальних освітніх програм можливе лише за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
  6. Здобуття дошкільної освіти дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
  7. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та дошкільним навчальним закладом у межах гранично допустимого навантаження дитини”;

устатті 24:

частину другувикласти в такій редакції:

  • “2. План роботи закладу дошкільної освіти незалежно від типу та форми власності затверджується керівником такого закладу”;
  • частину третювиключити;

статтю 25доповнити абзацом шостим такого змісту:

  • “інші суб’єкти, що здійснюють наукове і методичне забезпечення відповідно до статті 75Закону України “Про освіту”;

устатті 27:

  • в абзаці третьому слово “директори” замінити словами “педагогічні працівники: директори”, а після слів “старші вихователі” доповнити словами “асистенти вихователів”;
  • в абзаці четвертому слова “у будинках дитини, яслах та яслах-садках” виключити;
  • після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:
  • “асистенти дітей з особливими освітніми потребами”.

У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим;

абзац дев’ятий викласти в такій редакції:

  • “фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти”;
  • в абзаці п’ятому частини другої статті 28 слова “державних і комунальних” виключити;

устатті 30:

  • частину першупісля слів “вищу педагогічну освіту” доповнити словами “та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника”;

участині третій:

  • абзац третій після слова “вихователя” доповнити словами “інклюзивної групи”;

після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:

  • “асистента вихователя інклюзивної групи – 36 годин”.

У зв’язку з цим абзаци четвертий – чотирнадцятий вважати відповідно абзацами п’ятим – п’ятнадцятим;

абзац сьомий після слів “компенсуючого типу” доповнити словами “та з інклюзивними групами”;

після абзацу десятого доповнити новим абзацом такого змісту:

  • “керівник гуртка – 18 годин”.

У зв’язку з цим абзаци одинадцятий – п’ятнадцятий вважати відповідно абзацами дванадцятим – шістнадцятим;

устатті 31:

частинидругуітретювикласти в такій редакції:

  • “2. На посаду керівника закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
  • Керівника закладу дошкільної освіти призначає на посаду та звільняє з посади засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган.
  • Інших працівників закладу дошкільної освіти призначає на посади та звільняє з посад його керівник у порядку, передбаченому установчими документами закладу, відповідно до законодавства”;

частину четвертувиключити;

частину четвертустатті 33 викласти в такій редакції:

“4. Дітям, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, гарантовано право на:

  • відвідування державних і комунальних закладів дошкільної освіти з гнучким режимом роботи та їх утримання у цих закладах за рахунок держави;
  • отримання психолого-педагогічної допомоги в інклюзивно-ресурсних центрах, що діють відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України”;

устатті 36:

частину першудоповнити абзацом шостим такого змісту:

  • “бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини”;

доповнити частиною третьою такого змісту:

  • “3. Інші права та обов’язки батьків і осіб, які їх замінюють, визначаютьсяЗаконом України “Про освіту”;

устатті 37:

частину другувикласти в такій редакції:

  • “2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів”;

доповнити частинами третьою – шостою такого змісту:

  • “3. Джерелами фінансування закладу дошкільної освіти незалежно від форми власності можуть бути кошти:
  • засновника (засновників);
  • державного та місцевих бюджетів;
  • батьків або осіб, які їх замінюють;
  • добровільні пожертвування та цільові внески фізичних і юридичних осіб;
  • інші кошти, не заборонені законодавством.
  • Джерелами фінансування закладів дошкільної освіти (відділень, груп), заснованих на умовах державно-приватного партнерства, є кошти засновників.
  • Обсяги співфінансування визначаються засновниками на умовах договору.
  • Державні та комунальні заклади дошкільної освіти можуть надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновники відповідних закладів освіти мають право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
  • Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі дошкільної освіти визначається керівником закладу відповідно до законодавства. За рішенням керівника закладу дошкільної освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію”;

устатті 38:

частину другувикласти в такій редакції:

  • “2. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами. Примірні переліки матеріально-технічного оснащення закладів дошкільної освіти, ігрового, навчально-дидактичного обладнання закладу дошкільної освіти затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки”;
  • частину третювиключити;

устатті 41:

частину другувикласти в такій редакції:

  • “2. Невиконання закладами дошкільної освіти ліцензійних умов може бути підставою для позбавлення їх ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти”;
  • частину третювиключити;

у текстіЗакону:

  • слова “дошкільний навчальний заклад” в усіх відмінках і числах замінити словами “заклад дошкільної освіти” у відповідному відмінку і числі;
  • слова “навчально-виховний процес” в усіх відмінках замінити словами “освітній процес” у відповідному відмінку;
  • слова “директор (завідуючий)” в усіх відмінках і числах замінити словом “директор” у відповідному відмінку і числі;
  • слова “діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації” в усіх відмінках замінити словами “діти з особливими освітніми потребами” у відповідному відмінку;
  • слова “відповідна вища педагогічна освіта” в усіх відмінках замінити словами “вища педагогічна освіта за відповідною спеціальністю” у відповідному відмінку;
  • слова “засновник (власник)” в усіх відмінках і числах замінити словами “засновник (засновники)” у відповідному відмінку і числі;
  • слова “надання освітніх послуг” замінити словами “провадження освітньої діяльності”;
Кiлькiсть переглядiв: 547